Materiale părinți / Elternmaterialien

Organigrama unității:

ORGANIGRAMA ŞCOLII GIMNAZIALE ,,ION LUCA CARAGIALE,, 2024-2025

Coordonatori, responsabilități:

DATE INVATATORI SI DIRIGINTI 2024-2025

Date de contact 2024-2025 angajati ( e-mailuri de serviciu)

Consiliul reprezentativ al părinților/reprezentanților legali – anul școlar 2024-2025

Consiliul reprezentativ al părinților – anul școlar 2024-2025

Informari părinți – început an scolar 2024-2025

Consiliere Parinti 2024-2025

Secvente legislative absente Scoala Caragiale

Cerere motivare absente 2024

Cerere retragere – inscriere ora de religie

Precizari retragere-inscriere ora de religie

Elevii scutiţi de efort fizic

Calendar EN pentru clasele II, IV, VI, VIII 2024-2025

Calendar Saptamana Verde, Saptamana Altfel, Targul de Antreprenoriat 2024-2025

structura-anului-scolar-2024-2025-sibiu

2024-2025 repartizare CA 03.09.2024

Flyer oferta RO 2024-2025

EN PORTOFOLIUL ELEVULUI

Recomandari MS

Contract Educational 2024-2025

EXTRAS DIN REGULAMENT – FOLOSIRE TEREN DE SPORT – VARIANTA SCURTA

NOTA DE INFORMARE sistemelor de supraveghere video 2024

Teme ZEC final 2024-2025

APLICAREA SANCȚIUNILOR PENTRU ELEVI

Secvente Sanctiuni elevi 2024

COMITETE DE PARINTI

Comitet de părinți în școală – roluri importante

Comitete părinți – limite

CONSILIUL REPREZENTATIV AL PARINTILOR

Consiliul reprezentativ al părinților – anul școlar 2024-2025

Presedinte: VĂJOAICA CLAUDIA 

ÎNTÂLNIRILE CU PĂRINȚII 

Subiecte abordate de direcțiune cu comitetele reprezentative ale părinților pe școală

Invitație Consiliul reprezentativ al părinţilor.. septembrie

Minuta sedinta 28.09.2022 Adunarea Parintilor

Invitație Consiliul reprezentativ al părinţilor martie

Minuta sedinta 14.03.2023 Adunarea Parintilor

Consiliere si orientare 2024-2025

Consiliere Parinti 2024-2025

Documente / informații de interes

Contract donatie – model

Limitele implicării părinților în școală

DATE INVATATORI SI DIRIGINTI 2024-2025

Sinteza catalog electronic

SDS SINTEZĂ norme metodologice desfasurare program pilot activitati remediale

REGULAMENTUL DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE 2023-2024 ROF Scoala Gimnaziala Ion Luca Caragiale 2024

Atenție: 

  1. Referitor la absentele elevilor, conform art. 94, ROFUIP cu nr. 5.726/2024 -(4) Actele medicale pe baza cărora se face motivarea absenţelor sunt, după caz: adeverinţă eliberată de medicul cabinetului şcolar, de medicul de familie sau medicul de specialitate, adeverinţă/certificate medical/foaie de externare/scrisoare medicală eliberat(ă) de unitatea sanitară în care elevul a fost internat. Actele medicale trebuie să aibă viza cabinetului şcolar sau a medicului de familie care are în evidenţă fişele medicale/carnetele de sănătate ale beneficiarilor primari.(5) În limita a 40 de ore de curs pe an şcolar, fără a depăşi 20% din numărul orelor alocate unei discipline, absenţele pot fi motivate doar pe baza cererilor scrise ale părintelui sa reprezentantului legal al elevului sau ale elevului major, adresate învăţătorului/institutorului/profesorului pentru învăţământul primar/profesorului diriginte al clasei, avizate în prealabil de motivare de către directorul unităţii de învăţământ.(7) Educatorul/educatoarele/profesorul pentru educație timpurie/învăţătorul/institutorul/profesorul pentru învăţământul primar/profesorul diriginte păstrează la sediul unităţii de învăţământ, pe tot parcursul anului şcolar, actele pe baza cărora se face motivarea absenţelor, prezentate în termen de 7 zile calendaristice de la reluarea activităţii elevului. (8) Nerespectarea termenului prevăzut la alin. (7) atrage declararea absenţelor ca nemotivate.
  2. Referitor la elevii scutiţi de efort fizic au obligaţia de a fi prezenţi la orele de educaţie fizică şi sport, conform art. 112, ROFUIP cu nr. 5.726/2024 – (1) Elevii scutiţi de efort fizic au obligaţia de a fi prezenţi la orele de educaţie fizică şi sport. Beneficiarilor primari scutiţi medical pe parcursul unui întreg an școlar nu li se acordă calificative/note şi nu li se încheie media la această disciplină, respectiv, media anuală se calculează fără media de la această disciplină.(2) Pentru elevii scutiţi medical, profesorul de educaţie fizică şi sport consemnează în catalog, la rubrica respectivă, „scutit medical în anul şcolar”, specificând totodată documentul medical, numărul şi data eliberării acestuia. Documentul medical va fi ataşat la dosarul personal al elevului, aflat la secretariat. (3) Elevii scutiţi medical, nu sunt obligaţi să vină în echipament sportiv la orele de educaţie fizică şi sport, dar trebuie să aibă încălţăminte adecvată pentru sălile de sport. Absenţele la aceste ore se consemnează în catalog.(4) Pentru integrarea în colectiv a elevilor scutiţi medical, în timpul orei de educaţie fizică şi sport, cadrul didactic le poate atribui sarcini organizatorice care vor avea în vedere recomandările medicale, de exemplu: arbitraj, cronometrare, măsurare, înregistrarea unor elemente tehnice, ţinerea scorului etc.
  3. Referitor la rezolvarea situaţiilor conflictuale, conform art. 156, ROFUIP cu nr. 5.726/2024 – (1) Rezolvarea situaţiilor conflictuale sesizate de părintele/reprezentantul legal al benefciarului primar în care este implicat propriul copil se face prin discuţii amiabile cu salariatul unităţii de învăţământ implicat, învăţătorul/institutorul/profesorul pentru învățământ preșcolar/primar/profesorul diriginte; Părintele/reprezentantul legal al benefciarului primar are dreptul de a solicita ca la discuţii să participe şi reprezentantul părinților/reprezentanților legali. În situaţia în care discuţiile amiabile nu conduc la rezolvarea conflictului, părintele/reprezentantul legal are dreptul de a se adresa conducerii unităţii de învăţământ, printr-o cerere scrisă, în vederea rezolvării problemei. b) în situaţia în care argumentele prezentate de cadrul didactic nu sunt considerate satisfăcătoare, elevul sau părintele/ reprezentantul legal poate solicita, în scris, în termen de 5 zile lucrătoare, conducerii unităţii de învăţământ reevaluarea lucrării scrise. Nu se poate solicita reevaluarea probelor orale sau practice;
  4. Referitor la evaluarea elevilor, conform art. 104, ROFUIP cu nr. 5.726/2024 –  (1) Instrumentele de evaluare se stabilesc în funcţie de vârstă şi de particularităţile psihopedagogice ale beneficiarilor primari ai educației şi de specificul fiecărei discipline. Acestea sunt: a) evaluări orale; b) teste, lucrări scrise; c) experimente şi activităţi practice; d) referate; e) proiecte; f) probe practice; g) alte instrumente stabilite de comisia pentru curriculum şi aprobate de director sau elaborate de către Ministerul Educaţiei/inspectoratele școlare. (2) În învăţământul primar, la clasele I-IV, în cel gimnazial…..elevii vor avea la fiecare disciplină/modul, cu excepţia celor preponderent practice, cel puţin două evaluări prin lucrare scrisă/test pe an şcolar. Art. 105 Testele de evaluare şi subiectele de examen de orice tip se elaborează pe baza cerinţelor didactico-metodologice stabilite de programele şcolare, parte a curriculumului naţional; art. 106 (1) Rezultatele evaluării se exprimă, după caz, prin: a) aprecieri descriptive privind dezvoltarea copilului – la clasa pregătitoare;  b) calificative la clasele I-IV din învățământul de masă şi, respectiv, pentru clasele I-IV……;   c) note de la 1 la 10 în învăţământul gimnazial, …….; d) prin punctaje/coduri specifice, în cazul testelor standardizate aplicate în afara evaluărilor externe prevăzute de lege;                                                                                                   
  5.  Referitor la evaluarea elevilor, conform art.7.20,ș) Ordinul 5.707/2024 privind aprobarea Statutului elevului – elevul are dreptul de a primi rezultatele evaluărilor scrise în termen de maximum 15 zile lucrătoare;  29.aa) dreptul de a fi informaţi privind notele acordate, înaintea consemnării acestora; Art. 9 În vederea exercitării dreptului de a contesta rezultatele evaluării la lucrările scrise, stipulat la art. 7 lit. l), elevul sau, după caz, părintele/reprezentantul legal al elevului poate acţiona astfel: a) elevul sau, după caz, părintele/reprezentantul legal solicită, verbal, cadrului didactic să justifice rezultatul evaluării, în prezenţa elevului şi a părintelui/reprezentantului legal, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la comunicare; b) în situaţia în care argumentele prezentate de cadrul didactic nu sunt considerate satisfăcătoare, elevul sau părintele/reprezentantul legal poate solicita, în scris, în termen de 5 zile lucrătoare, conducerii unităţii de învăţământ reevaluarea lucrării scrise. Nu se poate solicita reevaluarea probelor orale sau practice;Atenție: testele vor fi însoțite întotdeauna de bareme  ce vor fi prezentate elevilor și rezultatele vor fi prezentate în termen. Testele vor fi păstrate de cadru didactic dar pot fi arătate părintelui, la solicitarea acestuia, sau xerocopiate ( fotografiate) de elev.
  6. Referitor la accesul în școală, conform art.233 din Legea Învățământului Preuniversitar cu nr. 198/2023,  (2) Accesul părinților/tutorilor/reprezentanților legali ai beneficiarilor primari este permis în incinta unităților de învățământ, în concordanță cu procedura de acces prevăzută în regulamentul de organizare și funcționare al unității, dacă: a) a fost solicitat/a fost programat pentru o discuție cu un cadru didactic sau cu directorul/directorul adjunct al unității de învățământ; b) desfășoară activități în comun cu cadrele didactice; c) depune o cerere/alt document la secretariatul unității de învățământ; d) participă la acțiuni organizate de părinți, aprobate de conducerea unității de învățământ; e) în alte situații speciale prevăzute de regulamentul de organizare și funcționare al unității.
  7. Referitor la elevi și părinți, conform art.106 din Legea Învățământului Preuniversitar cu nr. 198/2023,  (3) Elevilor le este interzis: g) să aibă comportamente jignitoare, indecente, de intimidare, de discriminare și să manifeste violență în limbaj și în comportament față de colegi și față de personalul unității de învățământ; h) să provoace, să instige și să participe la acte de violență; i) să părăsească perimetrul unității de învățământ în timpul programului școlar, cu excepția elevilor majori și a situațiilor prevăzute de regulamentul de organizare și funcționare al unității de învățământ; (4) Utilizarea unui telefon mobil sau a oricărui alt echipament de comunicații electronice de către un elev este interzisă pe perioada desfășurării cursurilor din învățământul preșcolar, primar și gimnazial, inclusiv în timpul activităților educaționale care se desfășoară în afara unităților de învățământ, cu excepția utilizării acestora în scop educativ sau în spațiile autorizate explicit de regulamentul intern al unității de învățământ.  (7) Nerespectarea prevederilor alin. (4) și (5) poate duce la preluarea echipamentului de către personalul unității de învățământ în vederea predării, după caz, către părinți/tutori legali ai beneficiarilor primari minori sau elevi conform regulamentului intern al unității de învățământ. (8) Obligațiile beneficiarilor secundari ai sistemului de învățământ sunt următoarele  a) de a înscrie copilul la școală și de a asigura frecventarea cu regularitate și conform programului de către acesta a cursurilor școlare; b) de a asigura întreținerea elevului în vederea asigurării condițiilor necesare finalizării studiilor; c) de a păstra legătura cu educatorul/profesorul de învățământ primar/profesorul diriginte, mediatorul școlar, consilierul școlar sau, după caz, cu conducerea unității de învățământ pentru monitorizarea progresului elevului; d) de a semna contractul educațional prevăzut la art. 14 alin. (4); e) de a sprijini integrarea copilului în colectivul școlii; f) de a contacta personalul școlii în intervalul orar stabilit prin regulamentul de organizare și funcționare al unității de învățământ; g) de a cunoaște, respecta și susține copilul să respecte regulamentul de organizare și funcționare al unității de învățământ în cadrul căreia este înscris beneficiarul primar.
  8. Drepturile si obligatiile parintilor. „Prescolarii/ elevii din clasele primare trebuie insotiti pana la intrarea in scoala….” – https://www.portalinvatamant.ro/articole/regulamente-27/parintii-elevilor-ce-drepturi-si-obligatii-au-cel-putin-o-data-pe-luna-trebuie-sa-ia-legatura-cu-invatatorul-sau-dirigintele-11002.html

Rezultatele chestionarului referitor la consultarea părinților privind modificările propuse în Regulamentul de Organizare și Funcționare  al școlii – Rezultate_chestionar_consultare_parinti_ROF_Caragiale_2023

Percepția părinților referitoare la cursuri online ( analiza)- Școala Gimnazială „Ion Luca Caragiale” Sibiu (decembrie 2020):

Prezentare raport chestionare privind percepția părinților – Ion Luca Caragiale

RAPORT primar Chestionar privind percepția părinților cursuri online

RAPORT gimnaziu Chestionar privind percepția părinților cursuri online

Întâlniri ale Consiliului Reprezentativ al Părinților din Școala Gimnazială ,,I. L. Caragiale,, Sibiu

https://sc16caragiale.ro/2017/05/18/in-atentia-presedintilor-comitetelor-de-parinti-al-claselor-din-scoala-gimnaziala-i-l-caragiale-din-sibiu/

https://sc16caragiale.ro/2018/05/10/in-atentia-presedintilor-comitetelor-de-parinti/

https://sc16caragiale.ro/2018/09/25/intalnirea-consiliului-reprezentativ-al-parintilor-din-scoala-gimnaziala-i-l-caragiale-sibiu/

https://sc16caragiale.ro/2019/02/16/intalnirea-consiliului-reprezentativ-al-parintilor-din-scoala-gimnaziala-i-l-caragiale-sibiu-2/

https://sc16caragiale.ro/2019/09/23/consiliul-reprezentativ-al-parintilor-din-scoala-gimnaziala-i-l-caragiale-sibiu/

https://sc16caragiale.ro/2020/09/26/consiliul-reprezentativ-al-parintilor/

Sari la conținut